Domino - netradičně v matematice

Autoři

  • Jana Příhonská, doc.RNDr., Ph.D. Technická univerzita v Liberci Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Abstrakt

V článku je představena hra DOMINO jako didaktický prostředek pro výuku matematiky. Kostek Domina se dá využít např. k vytváření „součtových“ či magických čtverců, „součtových rámů“ nebo různých početních aktivit a her - vše na základě předem stanovených pravidel skládání. Nabídnuty jsou některé aktivity, které lze využít na různých stupních škol.

 

Biografie autora

Jana Příhonská, doc.RNDr., Ph.D., Technická univerzita v Liberci Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Katedra matematikya didaktiky - *Tajemnice katedry *Garant Bc kombinovaného studia *Výuka didaktických předmětů - , Elementární aritmetika pro učitele 1. st., Metody řešení problémů, Základy kombinatoriky, pravděpodobnosti a statistiky pro učitele 1. st., Kapitoly z didaktiky, Afinní geometrie *Kurzy pro DVPP *Organizace didaktických seminářů *Zaměření na využití moderních výkových metod - zejména ICT a aplikaci metod teorie grafů ve výuce na ZŠ a SŠ *Tutor distančního vzdělávání

Reference

Korděmskij, B. A. (1957). Matematické prostocviky. Praha: Mladá

fronta.

Vašíček, V. W. (2008). Čtyřka. In: Dominové hry. [online].

Dostupné z www: http://wasicek.webnode.cz/ctyrka/.

Zlatníková, R. (2014). Didaktická hra pro rozvoj kombinatorického

myšlení žáků „DOMINO“. Seminární práce: Technická univerzita v

Liberci.

Publikováno

2017-07-09

Jak citovat

Příhonská, doc.RNDr., Ph.D., J. (2017). Domino - netradičně v matematice. Učitel Matematiky, 25(3). Získáno z https://medusa.is.cuni.cz/ucitel/article/view/388

Číslo

Sekce

Metodické náměty