Matematické poznatky jako pomůcky ve výtvarném umění (3)
Abstrakt
Dalším významným renesančním autorem byl Michelangelo Buonarroti, který si při výzdobě stropu Sixtinské kaple rozdělil jeho plochu na několik částí, z níž každá má svou vlastní perspektivu (perspektivní zpracování jednoho výjevu by bylo velmi obtížné). Během tohoto období se rozvíjely malířské pomůcky pro perspektivní zobrazení (skleněná deska, čtvercová síť, zrcadla, čočky atd.), což nakonec vedlo k sestrojení prvního fotoaparátu. Teoretické základy lineární perspektivy jsou připisovány anglickému matematikovi Taylorovi. Během období baroka nedošlo k žádným novým objevům. V devatenáctém století je nejdůležitější složkou v umění barva. Kubismus poté přichází s plastičností obrazů, se kterou matematika (geometrie) nesouhlasí.Publikováno
2017-06-01
Jak citovat
Pavlíková, D. (2017). Matematické poznatky jako pomůcky ve výtvarném umění (3). Učitel Matematiky, 18(3). Získáno z https://medusa.is.cuni.cz/ucitel/article/view/778
Číslo
Sekce
Původní odborné články