Slovní úlohy s odstupňovanou nápovědou
Jedna úloha pro všechny
Klíčová slova:
slovní úlohy, gradované úlohy, individualizaceAbstrakt
Spolu se zavedením společného vzdělávání nabrala na intenzitě potřeba individualizace a diferenciace výuky. V článku, který vznikl v projektu TA ČR – Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol (2020–2023) bude představena jedna z možností jak v rámci tohoto konceptu pracovat se slovními úlohami. Cílem je, aby všichni žáci mohli řešit stejnou slovní úlohu, ale současně v ní měli adekvátní možnost uspět. A to bez ohledu na svoje stávající schopnosti a dovednosti. Toho se snažíme docílit pomocí vhodně zvolených individualizovaných odstupňovaných nápověd. Text nejprve představí teoretická východiska daného přístupu a následně nabídne dva příklady praktického využití.
Publikováno
2023-05-29
Jak citovat
Páchová, A. (2023). Slovní úlohy s odstupňovanou nápovědou: Jedna úloha pro všechny . Učitel Matematiky, 31(1), 74–92. Získáno z https://medusa.is.cuni.cz/ucitel/article/view/2278
Číslo
Sekce
Původní odborné články