Neriešitelná úloha v 3. ročníku ZŠ
Abstrakt
Autorka rozebírá různé přístupy k řešení úlohy pro 3. ročník ZŠ a jeho hodnocení učitelem. Úloha nemá řešení, což nemá ani učitel, ani žák předem potvrzeno, největší problém může být, že žáci nejsou zvyklí na to, že řešením je i možnost: úloha nemá řešení. Dále je v článku uveden netriviální důkaz: úloha opravdu nemá řešení. Na konci článku autorka polemizuje s tím, zda je nutné žákům 3. ročníku předkládat důkaz, který by ani většina žáků nemusela pochopit, nebo stačí, aby po neúspěšném řešení uvěřili, že úloha nemá řešení.Publikováno
2017-02-06
Jak citovat
Kupková, E. (2017). Neriešitelná úloha v 3. ročníku ZŠ. Učitel Matematiky, 9(4). Získáno z https://medusa.is.cuni.cz/ucitel/article/view/576
Číslo
Sekce
Původní odborné články