Inspirace ze zahraničí – procvičování algebraických dovedností.
Abstrakt
Článek vychází z časopisu Mathematics Teacher, konkrétně z dubnového čísla uveřejněného roku 2012. Píše se zde, že hlavním cílem vyučujícího by mělo být propojení daných postupů (operace se zápornými čísli atp.) s myšlenkovými procesy žáků (obrácené myšlení, porozumění celku, nalezení příkladu a protipříkladu, rozpoznání chyby a mylného úsudku, zdůvodnění řešení u úloh s výběrem odpovědi, využití vlastností algebraických operací, kvalitativní myšlení a divergentní myšlení). Dále jsou zde některé z myšlenkových pochodů stručně popsány a ilustrovány na žákovských úlohách. Tento článek má za cíl pomoci učitelům plánovat skladbu hodin matematiky při procvičování této problematiky.Publikováno
2017-06-19
Jak citovat
Zelendová, E. (2017). Inspirace ze zahraničí – procvičování algebraických dovedností. Učitel Matematiky, 21(2). Získáno z https://medusa.is.cuni.cz/ucitel/article/view/896
Číslo
Sekce
Původní odborné články