Časopisy

  • Prague Journal of English Studies

    The Prague Journal of English Studies is an open-access annual peer-reviewed academic journal that invites both international and Czech contributions and aims to be a forum for scholars working in the fields of literary studies and linguistics concerning the English-speaking world. We seek submissions of articles on English, American and other English written literatures ranging from Chaucer to the present that reflect the wide spectrum of current critical and theoretical approaches. Cultural studies articles relevant to English language and literature are also welcome. The linguistics section of the journal is also receptive to a variety of perspectives in linguistic theory and linguistic description of English, with special attention given to corpus linguistics, stylistics, text and discourse analysis.

  • Lidé města

    Lidé města / Urban People jsou nadnárodním recenzovaným časopisem v oblasti sociální a kulturní antropologie se specifickým zaměřením na témata spojená s urbánní antropologií. Cílem časopisu je podpořit vysoce kvalitní a eticky odpovědný akademický výzkum, šíření jeho výsledků a poznání v nejširším slova smyslu, a mezinárodní akademické diskuse. Vychází třikrát ročně, dvakrát v českém či slovenském jazyce a jednou v angličtině.

  • The Literacy, Preliteracy and Education Journal

    Aktuální výzva 1/2024 je tematicky zaměřena na roli učitele v rozvoji digitálních kompetencí na všech stupních vzdělávání, více informací zde.


    Aktuální výzva 2/2024 je otevřena všem autorům, kteří se zabývají oblastí gramotnostního rozvoje, více informací zde.


    Aktuální výzva 3/2024 anglického čísla je zaměřena na hudební gramotnost a příbuzné oblasti, více informací zde.


    Aktuálně vyšlo: nově vydané příspěvky v čísle 1/2023 naleznete zde, v čísle 2/2023 naleznete zde a v čísle 3/2023 naleznete zde.


    ____________________________________________________________________________________________________________


    Vítáme Vás na stránkách odborného časopisu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.


    Časopis Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání je odborným recenzovaným časopisem zaměřeným na oblast gramotnosti a vzdělávání v tom nejširším pohledu. Jeho cílem je prostředkovat nové poznání v dané problematice a dát tak podněty pro rozvoj praxe i propojení vědy, výzkumu a praxe. Zaměřuje se na témata čtenářské, matematické, informační a přírodovědné gramotnosti a pregramotnosti, ale také na témata s nimi souvisejícími. Časopis je zároveň platformou pro rozvoj pedagogické psychologie, primární pedagogiky, oborových didaktik, speciální a sociální pedagogiky jako vědních disciplín.


    Časopis vychází třikrát ročně (duben, srpen, prosinec), příspěvky jsou publikovány v českém a slovenském jazyce. Vždy jedno číslo v každém ročníku je v anglickém jazyce.

  • Dějiny – teorie – kritika

    Cílem časopisu Dějiny – teorie – kritika je inspirovat a kultivovat kritické a inovativní přístupy k minulosti. Důraz je kladen na explicitní reflexi teorie a metod historického psaní. Časopis je otevřen jak teoreticky orientovaným textům, tak studiím, jež využívají a prověřují teoretické přístupy a koncepty na konkrétním empirickém materiálu. Časopis je diskuzně orientován. Kromě hlavní rubriky Studie a eseje zahrnuje také oddíl Diskuse a rozepře a rubriku Recenze a reflexe. Dvě posledně zmíněné umožňují vědcům reagovat na více aktuální otázky historické vědy, zatímco stěžejní rubrika Studie a eseje přináší především výsledky dlouhodobých výzkumů. Časopis má také dlouhou tradici publikování paralelních a sdružených recenzí, jež přináší více komplexní a polyfonní reflexi historických prací. Časopis je indexován v databázích SCOPUS, ERIH PLUS, EBSCOhost a CEEOL. Více zde.

  • Výtvarná výchova

    Časopis Výtvarná výchova: časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní je vědeckým recenzovaným časopisem, který navazuje na svou oborově didaktickou tradici. Zaměřuje se na aktuální problematiku uměleckého vzdělávání v mezinárodním a mezioborovém kontextu, výtvarnou pedagogiku v teorii i školní praxi, pedagogický výzkum, ale také vizuální studia a gramotnost v edukačních kontextech.


    Časopis je určen výtvarným pedagogům, didaktikům expresivních oborů, doktorandům a studujícím pedagogiky umění, lektorům v galeriích a muzejním pedagogům, teoretikům umění a vizuální kultury, kulturní antropologie, odborníkům a tvůrcům působícím v oblasti vizuálních a mediálních studií i odborníkům v oblasti tvorby kurikula a vzdělávací politiky apod.


    Cílem časopisu je podílet se na vytváření soudobého oborově didaktického diskurzu v širších sociokulturních, historických i komparativních kontextech. Přispívat k dialogu mezi teorií a praxí výtvarné výchovy a rozvíjet interdisciplinární přístupy a umělecko-pedagogické myšlení.


    Časopis Výtvarná výchova vychází čtyřikrát ročně. Nabízí publikační příležitost nejen renomovaným autorům, ale i studentům doktorských studijních programů nebo autorům z praxe. Přijímá odborné studie, diskuze, zprávy či recenze.


    Časopis Výtvarná výchova byl Radou pro výzkum, vývoj a inovace zařazen na Seznam recenzovaných neimpaktovaných periodik vydávaných v České republice.

  • PAIDEIA: PHILOSOPHICAL E-JOURNAL OF CHARLES UNIVERSITY

    Recenzovaný elektronický čtvrtletník pro filosofii a filosofii výchovy vydávaný Pedagogickou fakultou Univerzity Karlovy. Vychází v lednu, dubnu, červenci a říjnu. Texty k publikaci jsou pro jednotlivá vydání přijímány do 15. prosince, 15. března, 15. června a 15. září. Časopis je zařazen na Seznam recenzovaných neimpaktovaných periodik vydávaných v České republice. Obsah časopisu je archivován Národní knihovnou ČR. Vychází od roku 2004.

  • Orbis scholae

    ORBIS SCHOLAE je odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání v jeho širších sociokulturních souvislostech. Vychází třikrát ročně, vždy jedno číslo v každém ročníku je v angličtině. Jeho cílem je přispět k porozumění a rozvoji školního vzdělávání, k řešení problémů praxe a vzdělávací politiky.

    Časopis Orbis scholae vznikl v roce 2007 jako nástupce bulletinu projektu „Centrum základního výzkumu školního vzdělávání“. V současné době se na přípravě časopisu podílejí Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy a Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity. Vydavatelem časopisu je Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, M. D. Rettigové 4, Praha 1, 116 39.

    Časopis Orbis scholae vychází třikrát ročně, jedno celé číslo v každém ročníku je v anglickém jazyce.

    V roce 2008 byl časopis zařazen na Seznam recenzovaných neimpaktovaných periodik vydávaných v České republice.

    Od roku 2010 jsou anglická čísla časopisu indexována v mezinárodní databázi Education Research Complete (dostupné skrze EBSCO).

    Od roku 2013 je časopis zařazen v databázi CEEOL.

    V roce 2013 obdržela redakce informaci o zařazení časopisu do databáze SCOPUS.

    Od roku 2015 je časopis zařazen v databázi ERIH PLUS.

    Od roku 2018 je časopis zařazen do databáze DOAJ.

    Dlouhodobou archivaci digitálního obshau časopisu zajišťuje Portico.

  • Pedagogika

    O časopise Pedagogika


    IssueČasopis Pedagogika vychází od roku 1951 jako odborný časopis věd o vzdělávání a výchově respektující aktuální požadavky na kvalitu vědeckého publikování. Původně byl vydáván ministerstvem školství, brzy přešel pod Pedagogický ústav J. A. Komenského ČSAV. Od roku 1994 je vydáván Pedagogickou fakultou Univerzity Karlovy.


    Časopis Pedagogika přispívá k rozvoji vědeckého poznání v pedagogice a ke kultivaci profesních názorů. Činí tak skladbou a zaměřením příspěvků, vysokými nároky na ně kladenými a respektováním etických principů publikování.


    V časopise jsou publikovány recenzované vědecké studie, diskusní příspěvky  k aktuálním tématům a recenze odborných publikací včetně analytických zpráv o důležitých událostech v odborné komunitě. Pedagogika uveřejňuje následující typy vědeckých studií: teoretické, historické, přehledové, metodologické, výzkumné. Pedagogika vychází zpravidla čtyřikrát ročně. Dvě čísla bývají monotematická, z toho jedno cizojazyčné. Cizojazyčné texty jsou přijímány i do standardních (nemonotematických) čísel.


    Pedagogika je časopis s otevřeným přístupem. Nabídnutím textu dávají autoři souhlas s jeho zveřejněním a berou tento přístup na vědomí. Obsah časopisu je bezplatně dostupný všem čtenářům a institucím. Uživatelé mohou číst, stahovat, kopírovat, tisknout, šířit, vyhledávat a odkazovat na plné texty článků bez povolení autora a vydavatele. Časopis Pedagogika využívá licenci Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0).


    Časopis Pedagogika je zařazen do mezinárodních vědeckých databází DOAJ, ERIH PLUS, EBSCO a Ulrich’s. 




    ISSN: 0031-3815 (print), 2336-2189 (online)
    Webové stránky časopisu: www.pedcas.cz
    Stránky redakčního systému: www.scied.cz/index.php/pedagogika/index


  • Učitel matematiky

    Časopis vydává Jednota českých matematiků a fyziků, ve spolupráci s Fakultou přirodovědně-humanitní a pedagogickou Technické univerzity v Liberci a s Pedagogickou fakultou Univerzity Karlovy v Praze. (Dříve vycházel ve spolupráci s Přírodovědeckou fakultou Masarykovy univerzity v Brně.) Vychází od roku 1992. V lednu 2014 byl zařazen do Seznamu recenzovaných neimpaktovaných periodik vydávaných v ČR.



    Odborný recenzovaný časopis Učitel matematiky si klade za cíl seznámit pedagogickou i laickou veřejnost s novými podněty přicházejícími z matematiky i didaktiky matematiky, které mají sloužit k zlepšování výuky na základních a středních školách. Publikuje původní odborné recenzované články týkající se nových metodických přístupů k výuce matematiky, historie matematiky, didaktické transformace nových poznatků z matematiky, popularizace matematiky apod. Zařazovány jsou i diskuse k odborné problematice, zprávy o akcích pro učitele matematiky a zadání matematických olympiád.


    Plné texty články jsou s ročním zpožděním uveřejňovány v Czech Digital Mathematical Library: DML-CZ - Czech Digital Mathematics Library 


    Časopis je mediálním partnerem matematické soutěže Pangea.


  • Scientia in educatione


    Posláním časopisu sciED je publikovat původní články věnované teoretickému i empirickému výzkumu v didaktikách přírodovědných oborů (zejména biologie, geologie, environmentalistiky, fyziky a chemie) a matematiky.


    Časopis Scientia in educatione byl v lednu 2014 zařazen do Seznamu recenzovaných neimpaktovaných periodik vydávaných v ČR. Ke dni 15. 8. 2014 byl zařazen do databáze ERIH PLUS.


    Časopis Scientia in educatione respektuje mezinárodní Kodex jednání a pokyny pro dobrou praxi pro editory vědeckých časopisů Komise pro publikační etiku (COPE).


    Časopis Scientia in educatione netoleruje plagiátorství a jiné neetické chování. Editoři, autoři i recenzenti se řídí principy zmíněného Kodexu.


    -----------------------------------------------------------------------------


    Flag of the United Kingdom.svgFor English, select English on the upper right of the screen and press Odeslat.