Vol 9 No 2 (2025): Napříč gramotnostmi a vzdělávacími oblastmi

					Náhled Vol 9 No 2 (2025): Napříč gramotnostmi a vzdělávacími oblastmi

Číslo se věnovalo různorodým možnostem rozvoje gramotností a pedagogických strategií v současném vzdělávání a propojuje tradiční oblasti jazykové, čtenářské, sociální a hudební gramotnosti s novými výzvami a příležitostmi, které do školního prostředí přinášejí digitální technologie a inovativní přístupy. Příspěvky zařazené do čísla se zaměřují na aktuální témata, jako je využití generativní umělé inteligence ve tvůrčím psaní, prevence školní neúspěšnosti v českém jazyce, podpora tvořivosti prostřednictvím didaktických aplikací nebo rozvoj digitálních kompetencí pomocí stavebnice LEGO. Autoři se rovněž zabývají výukovými strategiemi reagujícími na rizika kyberprostoru, využitím virtuálních nástěnek v konceptu převrácené třídy či významem vývinové biblioterapie pro rozvoj sociální gramotnosti.

Publikováno: 09.10.2025

Editorial