Je matematika věda nebo řemeslo?
Abstrakt
Autor v textu ukazuje rozdíl mezi matematikou a protomatematikou a jejich vnímání ve vzdělávání.Reference
Fuchs, E., Zelendová, E. (2015) Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzděláván. Praha: NÚV.
Hejný, M., Kuřina, F. (2015) Dítě, škola a matematika. Praha: Portál.
Komenský, J. A. (1947) Analytická didaktika. Praha: Státní nakladatelství.
Kupčáková M. (2015) Tvořivá geometrie I. Gaudeamus: Hradec Králové.
Kuřina, F. (1995) Didactical Structure of Geometry. In: ICMI Study Perspectives on the Teaching of Geometry for the 21th Century. University of Catania.
Kuřina, F. (1994) Geometrické praktikum II. Praha: MÚ AVČR.
Kuřina, F. (2012) Hilbert nebo Hadamard. Pokroky matematiky, fyziky, astronomie, roč. 57, s. 239–253.
Russell, B. (2015) Mystika a logika a jiné eseje. Praha: Academia.
Scriba, C. J., Schreiber, P. (2001) 5000 Jahre Geometrie. Berlín: Springer.
Valouch, M. (1926) Měřicství pro nižší třídy škol středních. Vídeň: Hölder – Pichler – Tempský.
Vopěnka, P. (1991) Druhé rozpravy s geometrií. Práh: Praha.
Vopěnka, P. (2007) Napínači provazů. In: Eukleides. Základy. OPS: Nymburk.
Vopěnka, P. (1971) Poznámky o současné matematice. Filosofický časopis, roč. XIX, s. 731–753.
Vopěnka, P. (1989) Rozpravy s geometrií. Panorama: Praha.
Vyšín, J. (1952) Elementární geometrie I. Praha: Přírodovědecké vydavatelství.
Zelinka, B. (1976) Předmluva překladatele. In: Marcus, S.: Matematická analýza čtená podruhé. Praha: Academia.